Průvodce Slováckem - Slovácko na vlastní srdce

Jak je to tedy s likvidací a stěhováním letadel L 610 z Letu Kunovice? Tady je příběh prvního letadla. A stále budu vděčný za informace k Letu a letadlům!

I když na tyto stránky nepíšu už každý den jako dříve, neznamená to, že bych nadále napsal a především se nevěnoval svému rodnému kraji. Možná spíš naopak - zajímám se teď o podstatně větší "prostor" než dříve, a také pestrost témat je větší, než dříve. Pokud byste mi nevěřili, stačí si kupoval ve Zlínském kraji MF DNES, tam najdete mé psaní téměř každý den - vedle mnoha a mnoha jiných článků jiných autorů, mnohdy článků i autorů velmi dobrých.

Nyní se k jednomu takovému článku vracím, tento se týká Letu Kunovice a jeho letounu L 610, který se tady vyráběl. V tomto týdnu jsem se byl v Letu podívat a sepsal jsem i článek, můžete se na něj podívat, jak vyšel v novinách a také TADY na iDNES.cz

Tomuto tématu se budu určitě ještě věnovat, pokud k němu prosím budete mít někodo nějaké informace, budu vám vděčný, stačí zavlet na mé číslo 725 687 905 nebo napsat na mail radek.bartonicek@mfdnes.cz.

Postupně dám sem na stránky také několik fotek. Bohužel, nebude mezi nimi fotka letadla, o kterém je nyní řeč. Letadlo jsem sice v Letu vidět, ale bylo za sklem, přes které nešlo fotit. Navíc hangár, kde bylo, byl zamčený, a otevřít ho nebylo jednoduchý, v hangáru totiž "parkuje" soukromé letadlo podnikatele Ivo Valenty.

RB

 

Toto je začátek stěhování letadlo v tomto týdnu, foceno v Letu v Kunovicích ...

 

 Toto je poslední celé letadlo L 610, kterů najdete přímo v Letu, Podle vedení podniku si ho Let ponechá. Pro zajímavost dodávám, že má americké motory. Letadlo, o kterém jsem psal do MF DNES, má motory české. Možná vám nepřijde důležité, jaké motory letadlamají, v době výroby byly ale motory jedním z hlavních důvodů obrovských problémů, které výrobu letadel brzdily.

 

 

Toto je pan Pavlas, bezpečnostní technik, velmi zajímavý muž, který byl u zrodu L 610. Pokud se nemýlím, v těchto dnech odlétá na Kamčatku. To se ví, že kvůli letadlům. Konkrétně kvůli L 410. Tady na fotce pomáhal s nakládáním křídla, kolo patří k podstavci, na kterém křídlo leželo. Jak vidíte, kolo a podstavec vešly na náklaďák snad na milimetr přesně. 

 

Tento pohled mě osobně velmi překvapil. To v rohu je také L 610, ovšem není to žádná z šestice těch, které se vznesly nad zem. Je to totiž jedno z letadel, na kterém lidé v Letu v minulosti dlouho dělali, ale nikdy se do vzduchu nedostalo.